Na co narażony jest układ wydechowy naszego pojazdu i jak sobie z tym radzić. Istnieje wiele przyczyn, albo inaczej mówiąc wiele zagrożeń dla układu wydechowego naszego auta. Podczas jazdy tłumiki i układ rur nagrzewają się, a podczas postoju stygną – wtedy właśnie na ściankach gromadzi się para wodna, którą zawiera powietrze. Z tą właśnie parą reagują gazy zawarte w spalinach i tworzą się reakcje powodujące korozję metalu.
W europie istnieje zwyczaj posypywania solą nawierzchni w miesiącach zimowych. Ta właśnie sól atakuje układ wydechowy i powoduje jego przyśpieszoną korozję. Uszkodzenia mechaniczne takie jak ocieranie tłumików o nawierzchnię oraz uderzenia kamieni podczas jazdy też nie pozostają bez wpływu na ich żywotność. Gumy na których zawieszone są rury z czasem ulegają zniszczeniu co powoduję iż układ wydechowy podlega większym niż zwykle drganiom.
Zastosowanie do budowy układów wydechowych stali stopowych i materiałów pokrytych powłokami antykorozyjnymi, powoduje, iż niezbyt często zachodzi potrzeba wykonania napraw polegających na spawaniu elementów układu wydechowego. W wypadkach przepalenia rury tłumika zaleca się jej wymianę zamiast spawania. Oryginalne części są zazwyczaj drogie, ale można skorzystać z dużo tańszych zastępników produkowanych na naszym rynku, które są trwałe i spełniają wszelkie wymagania bezpieczeństwa oraz prawidłowego funkcjonowania pojazdu.
Skontaktujcie się z najbliższym dobrym zakładem wymiany – reperacji tłumików i zasięgnijcie porady.
-------------------------------------