Jakiś czas temu w silnikach wysokoprężnych zasilanych olejem napędowym pojawiła się nowa innowacyjna technika wtrysku paliwa. Podwyższono ciśnienie wtrysku, usprawniono katalizator, wprowadzono turbodoładowanie i kilka innych nowinek technicznych. Dzięki temu silniki diesla emitują o wiele mniej spalin niż te z poprzedniej generacji.

Nie jest to jednak koniec procesu. Umia europejska cały czas podnosi normy „spalinowe” tak więc konstruktorzy wciąż stoją przed zadaniem obniżania ilości spalin emitowanych do atmosfery. To dobra informacja ponieważ powietrze, którym oddychamy będzie świeższe.

Inne ciekawe rozwiązania, które będą obowiązywały lub też już się pojawiły to montaż w samochodach osobowych filtrów cząsteczek stałych oraz dodatkowego katalizatora neutralizującego tlenki azotu. Nie obejdzie się tutaj oczywiście bez „koordynatora” kontrolującego cały układ wydechowy, którym będzie elektroniczny układ regulacyjny.

Jak widać z powyższego układ wydechowy składający się z rury i kilku tłumików to już przeżytek.

-----------------------

zobacz także: Jaką rolę w układzie wydechowym naszego auta pełni katalizator?